תורי הכרטיסים שמורידים מהפסים

מאת: China Internet Information Center, תרגום: סי סיאוצ'י, יואב וולנסקי
  • בתחילת שנת 2012 השיק משרד התחבורה הסיני אתר להזמנת כרטיסי רכבת באינטרנט, במטרה לענות על הדרישה העצומה לכרטיסים בתקופת ראש השנה הסיני ולספק לנוסעי הרכבת חלופה לתורים הארוכים. אולם התברר כי היוזמה הברוכה מעוררת תסכול לא פחות מאשר עמידה בתור, שכן גם בקניית כרטיסים במחשב על המשתמש "לחכות בתור". על פי הסבר משרד התחבורה, ישנו צורך ב"מערכת המתנה" ממוחשבת על מנת להקל על שרתי מערכת רכישת הכרטיסים.

    לרגל חג אמצע הסתיו והחג הלאומי להקמת סין העממית, הצהיר משרד התחבורה כי האתר יעבור שדרוג ואופטימיזציה. למשל, כעת יוכל לקוח להחזיר כרטיס ולהזדכות עליו ללא המתנה.

    ימין: תורי האימים בדוכני הכרטיסים שמאל: מכורטסת שלא ידעה את נפשה מאושר
    ימין: תורי האימים בדוכני הכרטיסים שמאל: מכורטסת שלא ידעה את נפשה מאושר

    הגם שחלו שיפורים באתר ההזמנות במידה מסוימת, העידו גולשים רבים כי הם עדיין נאלצים לחכות לפחות 30 דקות בכדי להשלים רכישה של כרטיסים, מן הרגע בו שלחו את פרטיהם ועד שקיבלו אישור סופי על כך שהזמנתם בוצעה. זאת במקרה הטוב; לעתים ישנה תקלה במערכת, והלקוח שכבר המתין דקות ארוכות מעלה חרס בידו ונדרש בעל כורחו להתחיל את התהליך מראשיתו.

    בניסיון להזמין כרטיס בעצמו, למד כותב שורות אלה על בשרו כי נפלאות הן דרכיה של מערכת ההזמנות. לאחר המתנה של שעה וארבעים דקות, הודיעה המערכת כי הושלמה בהצלחה קנייתו של כרטיס עמידה, זאת אף על שהכתב בכלל ביקש לרכוש כרטיס ישיבה.

    פתרון או בעיה?

    גולש אחר העיד כי בשנה שעברה הוא בילה שעה בתור לדוכן הכרטיסים רק כדי לגלות שכולם אזלו. השנה הוא המתין שעה מול מסך המחשב ולאכזבתו גם הפעם אזלו הכרטיסים לפני שהספיק לרכוש אחד לעצמו. לדבריו "משרד התחבורה רק מעביר את התור מן הדוכנים לאינטרנט ולא פותר שום בעיה. גם היום קשה לקנות כרטיסים בעונת השיא, לא פחות מבעבר".

    על פי משרד התחבורה, עד סוף החודש תושק אפליקציה לטלפונים סלולריים דרכה ניתן יהיה לרכוש כרטיסים.