שוק האינטרנט הסיני ממשיך לצמוח- 384 מיליון גולשים

מאת: China Internet Information Center, תרגום: סו' ג'יה, ליאת סוזנה
  • ב-15 בינואר פירסם מרכז המידע של רשות האינטרנט הסינית את הדו"ח ה-25 על מצב התפתחות האינטרנט בסין. מדובר בדו"ח המציג סטטיסטיקות ונתונים על מספר הגולשים ודפוסי השימוש שלהם ברשת האינטרנט הסינית.

    הדו"ח מראה כי נכון לחודש דצמבר 2009, מספר הגולשים ברשת האינטרנט בסין הולך וגדל בקצב מהיר והוא עומד על 384 מיליון איש, 28.9% מכלל האוכלוסייה. כמו כן, מספר המשתמשים באינטרנט הסלולארי גדל ב- 120 מיליון והוא עומד כעת על 233 מיליון איש. הגלישה באמצעות מכשיר הסלולאר הפכה, בעיקר בזכות המעבר לשימוש בטכנולוגיית הדור השלישי, מפעילות אקראית לפעילות יומיומית בקרב חלקים נרחבים מהאוכלוסייה הסינית, ומספרם של הגולשים המשתמשים בטכנולוגיה זו הוא 60.8% מסך כלל הגולשים ברשת האינטרנט בסין.

    עד לא מזמן, צורת הגישה הנפוצה לאינטרנט בסין הייתה במקומות ציבוריים כגון אינטרנט קפה, המציעים שירותי גלישה במחירים נמוכים, כיום ישנה מגמה שהולכת ומתחזקת של גלישה במינויים אישיים בעיקר באמצעות הסלולרי והמחשבים הניידים, כשהבית הופך למקום הגלישה הנפוץ ביותר. בשנת 2009 נרשם גידול של 83.2% במספר הגולשים מהבית ושל 30.2% בגולשים ממקום העבודה.

    בבחינת פרופיל המשתמשים ברשת האינטרנט הסינית נמצא כי בשנת 2009, שלוש הפעילויות הנפוצות ביותר הן האזנה והורדה של מוסיקה (83.5%) , קריאת חדשות (80.1%) ואיתור מידע במנועי חיפוש (%73.3). אך ללא ספק הנתון המפתיע ביותר הוא זה של הפעילות הצרכנית האינטרנטית, שרשמה גידול מרשים של 68% בהיקפה בשנה החולפת. מספרם של רוכשי השירותים והמוצרים המקוונים גדל ב-80.9%, יותר מכל פעילות אחרת ברשת. מרבית הפעילות נרשמה ברכישת שירותי תיירות (77.9%), בדיקת נתוני מסחר ושערי מניות (60.7%), פעילות בנקאית (62.3%) ורכישת מוצרים שונים ברשת (45.9%).

    לפי הדו"ח, בשנת 2009 נאמד שוק הצרכנות האינטרנטי ב- 250 מיליארד יואן, והצפי הוא שהיקפו ימשיך ויתעצם גם בשנה הקרובה.