מותגי היוקרה שוברים שיאים חדשים

מאת: Beijing news, תרגום: עמית אלעזר
  • על פי סטטיסטיקות של משרד המסחר הסיני, מחיר 5 סוגי מוצרים של 20 חברות מותגים שונות גבוה יותר בשוק הסיני ב-51% מארה"ב וב-72% מצרפת. המוצרים הנזכרים הם שעוני יד, ארנקים, בגדים, יינות ומוצרים אלקטרוניקה.

    יָאוֹ ג'יֶין, דובר משרד המסחר הסיני, ציין מספר סיבות להפרשי המחירים. לדבריו, לחברות שונות יש אסטרטגיית תמחור שונה בשווקים שונים. על אף שאלו הן תופעות רגילות, אינן הוגנות כלפי הצרכנים. בזמן האחרון בעיה זאת בולטת במיוחד והיא מופיעה בעיקר בתחום מותגי היוקרה. בנוסף, סוג זה של מוצרים מועט בסין ולכן גם המבחר שעומד בפני הצרכן הסיני הוא מוגבל. מלבד כך, סין מטילה מיסים בשיעור גבוה על חלק ממותגי היוקרה. מיסים אלו כוללים מיסי צריכה ומכס.

    כדי לפתור בעיות אלו, אמר יאו, יש לנקוט צעדי מנע מקיפים. בתוך כך, יש לעודד את השקעותיהן של חברות זרות, במיוחד של עסקים חיים. במקביל, על החברות הזרות המייצרות מותגים לתמחר את מוצריהם באופן הוגן והגיוני. יאו התייחס בדבריו גם לתעשיית העיבוד הסינית, שמייבאת חומרי גלם ולאחר עיבודם או הרכבתם בסין מייצאת את תוצריה לחו"ל. משרד המסחר פועל בימים אלו בשיתוף פעולה עם מינהל המכס הכללי של סין ומחלקת המיסוי ליעול המדיניות הממשלתית אשר תדאג להפנות את תוצרי תעשייה זאת לשיווק בתוך המדינה.