"לעצור בצהוב? זה נגד חוקי הפיזיקה!"

מאת: China Radio International, תרגום: רן בולדור
  • חוקי התעבורה המתוקנים שהועברו לפני פחות משבוע כבר זוכים לתלונות מצד נהגים ומשתמשים ברשת הסינית. בסקר שנערך בהשתתפות 40 אלף משתמשים ברשת סינה ווייבו, המקבילה הסינית לפייסבוק, עלה כי מספר המתנגדים לחוקים היה גדול פי חמישה ממספר התומכים.

    עיקרם של החוקים הוא הגדלה משמעותית של הקנסות על עבירות שונות, ובמיוחד על נסיעה ברמזור צהוב. החוק דורש שהרכב יעצור עצירה מוחלטת עם הופעת האור הצהוב, אלא אם כן חלק מהרכב כבר חצה את קו העצירה. ברשת טוענים שחוק הרמזור הצהוב נוגד אפילו את חוקי הפיזיקה, ושמי שנוהג במהירות רגילה לא יכול לעצור תוך שניות בודדות אחרי הופעת האור הצהוב.

    "בלימת חירום", צועק הראשון, והאחרים צועקים "ת-או-נה". הרמזור משיב - "נסיעה באור צהוב - 6 נקודות"

    האור הצהוב בסין מהבהב לכמה שניות ספורות בטרם יהפוך לאדום, ובכך מקשה על נהגים להגיע לעצירה מוחלטת בזמן. בנוסף, רק חלק קטן מאוד מרמזורי הצמתים מצויידים בשעונים שסופרים אחורה עד התחלפות האור ברמזור, מה שמקשה עוד יותר על הנהגים לחשב כמה זמן נותר להם עד שיתחלף הרמזור.

    ווּ בּי-הוּ, מומחה לעניינים משפטיים, הגיש בקשה לקבל את הרקע להעברת החוק החדש. מומחה נוסף, סון סיאו-סיה, ציין שנדמה שהחוק התגשם לו מן האוויר, שהרי שום הודעה פומבית בעניין לא נתפרסמה מבעוד מועד. "לשינוי יש השפעה אדירה על הזכויות והחובות של האזרחים. למה לא היה שום שימוע בנושא, או נסיונות לגבש מידע מגורמים בעלי ידע בנושא?" שאל סון.

    הרשות לתעבורה במשרד לבטחון הציבור התחייבה להישאר פתוחה להצעות בנוגע לחוק החדש, ולפרסם רקע מפורט יותר להעברת החוק, שמשפיע על נהיגתם של 186 מיליון הנהגים בכבישי סין.

    בכירים במשרד לבטחון הציבור ציינו שבאופן טבעי, נהגים יזדקקו לתקופת התרגלות מסויימת כדי לשנות את הרגלי הנהיגה שלהם. בינתיים, המשרד הצהיר שיש הוכחות שהחוק החדש כבר מחולל את השינוי המיוחל, והתהדר שבשלושת הימים הראשונים של השנה בלבד, שיעור התאונות כתוצאה מאי עצירה ירד ב-66% לעומת הימים הראשונים של 2012.

    הנה תאונה אחת שלא נמנעה בעקבות החוקים החדשים