חמש שנים על איך סין השתנתה- מסחר אלקטרוני מעודד שינוי בכפר מוכה העוני

מאת: China Radio International, תרגום: יאנג יאנג, עריכה: אופיר דור
  • המסחר האלקטרוני הסיני נראה ממש כמו נס עם מיליארדי עסקאות שמבוצעות בכל יום ברחבי המדינה.

    לאחרונה נעשתה דחיפה כדי להפיץ את יתרונות המסחר האלקטרוני מעבר לאזורים העירוניים ואל הכפרים המרוחקים יותר של סין, כצעד אסטרטגי מרכזי בדרך להוצאת העניים בכפרים מחוץ למעגל העוני. 

    הכפר הואו ג'ואנג במחוז הנאן במרכז סין הוא אחד הכפרים שהשתנו באמצעות הגישה לשווקים חדשים באינטרנט, הודות לאסטרטגית "אינטרנט פלוס" של ממשלת סין.

    שה הואו הוא בידור עממי מסורתי שמוצג במהלך פסטיבלים סיניים. בכפר הואו ג'ואנג יש היסטוריה של מאות שנים ביצירת אביזרים לשה הואו. קרוב ל-80% מהתושבים עוסקים בהפקת אביזרים אלו בדרך כזו או אחרת.

    לדברי ראש הכפר הואו ג'ון ג'אנג, "בכפר שלנו יש אלפי מוצרים ולתעשיית מלאכת היד שלנו יש היסטוריה של מאות שנים. אתה יכול למצוא את המוצרים שלנו בדרום מזרח אסיה, אירופה, ארצות הברית ובכל חלקי סין. תעשיית שה הואו ידידותית לסביבה. היא יכולה גם לייצר מקומות עבודה עבור עובדים עודפים מענף החקלאות, אז הממשלה מאוד תומכת".

    הוא נזכר כי לפני חמש שנים התעשייה של שה הואו בכפר עדיין פעלה לאורך הקווים המסורתיים. הכפריים הפיקו את האביזרים בסדנאות קטנות ואז נאלצו למצוא שוק למכור את הסחורה בעצמם. היה קשה להם להרוויח.

    הפיתוח של מסחר אלקטרוני, שנדחף על ידי אסטרטגיית "אינטרנט פלוס" של הממשלה, משפיע על דרך העבודה ושל הכפריים. הוא מעודד עסקים רגילים להשתמש באינטרנט ובטכנולוגיות אחרות, כגון מחשוב ענן, ביג דאטה או אינטרנט דברים, כדי לעזור להם להתפתח ולצמוח.

    עכשיו כמעט כל בית בכפר פתח חנות מקוונת בטאובאו. תושבת אחת של כפר ג’או חונג יו אמרה כי המסחר האלקטרוני מעודד יותר מהגרי עבודה לחזור הביתה לכפר.

    עם תפוקה שנתית של יותר מ-100 מיליון יואן, הכפר רשום כעת כאחד מ"כפרי טאובאו", כפרים שבהם מעל 10% ממשקי הבית מפעילים חנויות מקוונות וההכנסות ממסחר אלקטרוני של הכפר עולות על 10 מיליון יואן בשנה.

    הצמיחה של המסחר האלקטרוני הזרימה חיוניות לאזורים כפריים. כפרים מצאו נתיב התפתחות חדש בו הם יכולים לממש את הפוטנציאל לצמיחה כלכלית בת קיימא ולצמצם את פערי ההכנסות בין העיר לכפר.