הצרכנים האירופים מעדיפים לקנות באינטרנט מסין

מאת: People’s Daily, תרגום: יאנג יאנג, עריכה: אופיר דור
  • סקר שפורסם לאחרונה על ידי איגוד הדואר הבינלאומי (IPC) מראה כי רכישות שבוצעו דרך אמזון, eBay ועליבאבא כבשו שני שליש מהמסחר האלקטרוני הבינלאומי. סין מהווה את השוק הפופולרי ביותר עבור צרכנים ברחבי העולם עם 26% מהרכישות חוצה הגבול בתקופה האחרונה.

    איגוד הדואר שלח שאלונים ליותר מ-24 אלף צרכנים ב-26 שווקים ברחבי צפון אמריקה, אסיה פסיפיק ובאירופה. הסטטיסטיקה מראה כי בהשוואה לצרכנים במדינות אחרות, הסינים נוטים לבצע יותר קניות באינטרנט, כש-36% מהצרכנים הסינים דיווחו שהם קונים משהו באינטרנט לפחות פעם בשבוע.

    משלוח חינם ואפשרות החזרה נוחה הם מרכיבים חשובים שדוחפים את המסחר אלקטרוני הבינלאומי. צרכנים סינים נהנים מהמספר הגדול ביותר של משלוחים חינם לכל מקום בעולם.

    סין היא השוק הפופולרי ביותר עבור צרכנים באינטרנט ואחריה ניצבות ארה"ב, גרמניה ובריטניה. ארה"ב וסין הם השווקים העיקריים עבור מסחר אלקטרוני חוצה גבולות באזורי אסיה-פסיפיק וקנדה. צרכנים אירופיים קונים יותר מהשוק הסיני. עם זאת, תושבים בלוקסמבורג, בלגיה, אוסטריה ושוויץ קונים בעיקר במדינות השכנות, שחולקים איתן שפה משותפת.

    ארבעת קטגוריות המוצרים המרכזיות שנרכשו דרך מסחר אלקטרוני חוצה גבולות הן נעליים, כובעים ובגדים; מוצרי אלקטרוניקה; ספרים, מוסיקה ומדיה; לצד בריאות ויופי. רוב המצרכים קלים באופן יחסי ולא יקרים.