הסחר בשירותים בסין עלה לשיא חדש, מביא שלושה יתרונות עיקריים

מאת: China Radio International, תרגום: יאנג יאנג , עריכה: אופיר דור
  • הנתונים האחרונים על סחר בשירותים שפורסמו על ידי משרד המסחר של סין מראים כי היקף היבוא והיצוא בשבעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-2.9754 טריליון יואן, עלייה שנתית של 9.9% לשיא חדש. המסחר בשירותים מהווה יותר מ-15% מכלל סחר החוץ בסחורות ושירותים. מניתוח זה עולה כי היצוא גדל ב-14.6% והיבוא עלה ב-7.7%. הגירעון המסחרי הכולל צומצם בכ-37.1 מיליארד יואן לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

    בתקופה שבה הסחר העולמי מתמודד עם פרוטקציוניזם, הסחר בשירותים של סין השיג צמיחה של כמעט 10%. מה שמצביע על מומנטום חיובי המבוסס על יציבות. חשוב יותר, מבנה המסחר בשירותים ממשיך להיות מותאם, עם ביצועים יוצאי דופן ביבוא ויצוא של שירותים שפותחו לאחרונה.

    ראשית, במונחים של תעשיית השירותים והמסחר בשירותים סין פיגרה מאחור במשך זמן ארוך. למגזר השירותים אין קיבולת יצוא מספקת. במקביל, הצריכה של התושבים הסינים מתרחבת והביקוש לשירותים באיכות גבוהה עולה.

    בנוסף, סין פועלת להרחבת ניסיונותיה לקידום ענף השירותים היוצאים. בתחילת שנת 2011, מועצת המדינה של סין פרסמה תוכנית פיילוט לחדשנות בפיתוח שירותי סחר ואושרו פרויקטי פיילוט לפיתוח חדשנות בשירותי סחר ב-15 אזורים, כולל טיאנג'ין ושנחאי. בחודש יוני אישרה מועצת המדינה תוכנית להעמקת החדשנות במסחר בשירותים.

    כמו כן, במסחר השירותים הסיני ניכר שיפור באיכות ויעילות. סחר השירותים מתקדם בסין באמצעות טכנולוגיה, הון וידע.