היקף העסקאות באתרי עליבאבא חצה את גבול 3 ביליון יואן

מאת: China Radio International
  • חברת עליבאבא הודיעה אתמול כי היקף העסקאות באתרי המכירות השונים שלה חצה את גבול ה-3 ביליון יואן, כ-463 מיליארד דולר, בקצת פחות מ-12 חודשים. שנת הכספים של עליבאבא מתחילה ב-1 באפריל ומסתיימת בעוד שבועיים, בסוף מרץ, כך שהחברה צפויה לרשום היקף עסקאות של מעל 3 ביליון יואן בסופו של דבר. בשנה שעברה רשמה החברה היקף עסקאות של 2.44 ביליון יואן.

    המשמעות של הנתון שפרסמה עליבאבא אתמול היא שהחברה צפויה לעקוף את וולמארט כרשת הקמעונאות הגדולה בעולם לפחות בכל הנוגע להיקף עסקאות. הכנסות וולמארט עמדו על 478.6 מיליארד דולר בשנה הכספית שנגמרה עבורה ב-31 בינואר.

    האתר המרכזי שמפעילה עליבאבא הוא טאובאו, פלטפורמת מסחר בה מתקשרים סוחרים קטנים עם הקונים בדומה למתכונת באתר eBay. אתר פופולארי אחר של החברה הוא T-mall שבו מפעילים המותגים הגדולים בעולם חנויות מקוונות. שני אתרים אלו פונים אך ורק לשוק הסיני. בישראל ידועה עליבאבא בין השאר בזכות האתר הבינלאומי שלה, עלי אקספרס.

    מנכ"ל עליבאבא אמר במסיבת העיתונאים כי היעד של החברה הוא להגיע להיקף עסקאות של 6 מיליארד יואן, פי שניים, עד סוף 2020. על מנת לעמוד ביעד זו, צריכה עליבאבא להמשיך ולהרחיב את החדירה לאוכלוסיה הכפרית בסין שמונה כ-600 מיליון בני אדם.