היזם הישראלי שרוצה להכניס את העסק שלכם לאינטרנט הסיני

  • מאת: אורי בן-און

    שלומי מחפודה (29) מתגורר כבר למעלה משנתיים יחד עם אשתו דנה בעיר צ'נגדו, בירת מחוז סצ'ואן בדרום-מערב סין. הוא הגיע לעיר בתור סטודנט במסגרת מלגה ללימודי סינית מיד אחרי שסיים את התואר הראשון בלימודי מזרח אסיה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית. אולם זמן קצר אחרי שהגיע ותוך כדי לימודי הסינית קפץ למים העמוקים של יזמות עסקית בסין.  

    בשלב ראשון ניסה לפתוח יחד עם שותפים מקומיים מיזם בסגנון "Car2go" בצ'נגדו, שירות שמאפשר שכירת רכב לפי שעה והשארתו בכל נקודה בעיר. המיזם לא עלה יפה ומחפודה עבר לעבוד באינקובטור של חברת ההשקעות אינפינטי, שנועד לסייע לחברות ישראליות לחדור לשוק הסיני. שם הוא צבר קשרים וניסיון בתחום ההשקעות והתיווך בין משקיעים סינים ועסקים ישראלים. אלו הביאו אותו לשלב הנוכחי – הקמת "אפ טו צ'יינה" (Up2China). 

    שלומי מחפודה

    "הבנתי שבסין פועל שוק מקביל, שוק שונה משאר העולם", אומר מחפודה. "הכרתי כמה חברות שרצו להיכנס לשוק הסיני אבל הן לא ידעו איך להתמודד איתו. אפילו חנויות האפליקציות לאנדרואיד בסין עובדות שונה מבשאר העולם. זה חסם ענק שמרתיע ישראלים".

    Up2China היא חברת גג ששואפת לספק את כל השירותים להם זקוק עסק שרוצה להתחיל לפעול ולשווק את עצמו באינטרנט הסיני. "חברתי לקבוצת חברות מקומיות מנוסות שכל אחת מתמקדת בתחום אחר שקשור לשיווק אינטרנטי בסין: כתיבת תוכן שיווקי בסינית, מסחר מקוון, מיתוג, עיצוב גרפי וכו'. אלו חברות שבנו את עצמן עבור לקוחות סינים ואני רתמתי אותן יחד לשוק הבינלאומי", אומר מחפודה. "העובדה שאנחנו יושבים בצ'נגדו עוזרת לנו להוזיל עלויות. השכר של מתכנת מחשבים למשל נמוך כאן ב-30%-40% מאשר בשנחאי או בייג'ין. זה מאפשר לנו לתת שירות טוב במחירים תחרותייים"

    בעבר כולם חלמו למכור פריט אחד לכל סיני ולהתעשר. הפנטסיה הזאת התגלתה כקשה במיוחד לביצוע על ידי רבים שניסו ונכשלו. שלומי מנסה לנגיש אולי גרסא מעודנת ומעשית יותר, קודם תכניס את המוצרים ותשווק אותם נכון בסין, משם השמיים הם הגבול. "היום מעמד הביינים בסין צומח ועדיין רוב היצרנים בישראל רוצים לייצא את היין או התמרים שלהם לאירופה וארה"ב, ושם יש חרמות ובעיות שלא קיימות בסין, כאן אין BDS".

    הבניין בו יושבים משרדי Up2China בצ'אנגדו

    כל הרעיון מבוסס על המצב הקיים בסין, בה פועלים במרץ אתרי קניות ענקיים כמו טאובאו של עליבאבא שמשאירים אבק לאיביי האמריקאית. נכון ל-2015 למעלה מ-50% מהאוכלוסייה הסינית הענקית ביצעה קניות דרך הרשת. המסחר המקוון מאפשר למוכר להוריד מחירים שכן הוצאות התפעול שלו קטנות בהרבה ממתחרה שמחזיק חנויות פיזיות. המערכת המשומנת של מסחר באינטרנט מסתכמת על מערך לוגיסטיקה יעיל במיוחד של חברות שילוח זולות וזריזות שמגיעות עד לבית הלקוח.

    מחפודה (שלישי מימין) בפאנל השופטים של תחרות יזמים מקומית

    מחפודה פונה לא רק ללקוחות שמעוניינים לייבא סחורות פיזיות לסין אלא גם לשירותים בישראל או בעולם שיכולים להרוויח מנוכחות באינטרנט הסיני. "לא כולם רוצים או יכולים לייבא ולמכור בסין, אבל אנחנו מדברים גם על שירותים שונים כמו שירותי תיירות למשל, שגם בלי מוצרים פיזים צריכים לחדור לשוק הסיני, לבנות נוכחות דיגיטלית ברשת, לקדם את עצמם במנועי החיפוש בסין ועוד, את כל זה אנחנו מציעים". 

    אתר החברה: http://www.up2china.com