הטרנד המטרוסקסואלי מגיע לסין

מאת: Global Times, תרגום: וואנג דונג-וואן, ליאת סוזנה
  • ג'אנג סיֶה-אֶן, עובד במחלקת הפירסום של מגזין אופנתי בשנחאי, משקיע את מירב מרצו בטיפוחה של ההופעה החיצונית שלו. את הבוקר שלו הוא פותח ברחיצת הפנים בתכשיר מיוחד ולאחר מכן מורח תחליב לחות מרענן, ובערב, לפני השינה, הוא מורח קרם אנטי אייג'ינג. פעמיים בחודש הוא משתמש במסיכה מיוחדת עשירה בבוץ מים המלח. "אני מוציא בערך 1,000 יואן בחודש על מוצרי טיפוח לפנים, אבל אני רואה בזה הוצאה הכרחית, שכן בעבודה כמו שלי יש חשיבות רבה לאיך שאתה נראה. מה גם שכולם אומרים לי שאני נראה צעיר הרבה יותר לגילי", אומר ג'אנג, שזה עתה מלאו לו 28 חורפים.

    סיפורו של ג'אנג משמש עדות לתופעה החדשה שהחלה לצוץ בשנים האחרונות, לפיה הגבר הסיני הופך להיות יותר ויותר מודע למראהו ומשקיע יותר בטיפוח גופו והופעתו. התופעה מושכת את תשומת ליבם של חברות קוסמטיקה זרות רבות, שמגלות את הפוטנציאל הגלום בשוק הגברים בסין ומנסות כעת לחזק את אחיזתן במה שנחשב למנוע צמיחה החדש שלהן.

    חברת הייעוץ הלונדונית יורומוניטור, צופה כי במהלך השנה הקרובה נפח המכירות של מוצרי טיפוח והגיינה לגברים בסין עתיד לעלות על זה שבארה"ב.


    הביקוש למוצרי טיפוח בקרב האוכלוסיה הגברית הסינית העירונית עולה בגלל מספר סיבות – האחת היא העלייה בהכנסה הפנוייה, שמאפשרת להם לרכוש את אותם המוצרים. השניה היא תקשורת האופנה, שמעודדת את הצריכה של מוצרים אלה, והשלישית היא רצונם של אותם גברים להשיג לעצמם יתרון בשוק העבודה התחרותי. "בעבר חפצים כמו שעון יד, עט יוקרתי או נעלי עור שימשו את הגברים הסינים כסמל סטטוס. לפני כחמש שנים בערך, הם החלו להקדיש יותר תשומת לב לבגדים שהם לובשים והתחילו לעשות שימוש במותגי אופנה כאמצעי שיסייע להם לשדר תדמית יוקרתית. ה"רומן" שלהם עם מוצרי טיפוח לעור החל רק לפני כשלוש שנים בקירוב וכיום הם מבזבזים יותר כסף על קרם לחות לפנים וג'ל נגד קמטים מאשר על סכיני גילוח", מספר דובר חברת ייעוץ אסטרטגי משנחאי שעוסקת בביצוע מחקרי שוק.

    על פי ההערכות, שוק מוצרי טיפוח העור של האוכלוסיה הגברית הסינית עתיד לגלגל השנה מעל ל-260 מיליון דולרים, כ-40 מיליון דולר יותר מזה האמריקני. עד לשנת 2014, צפוי השוק הסיני לגדול בשיעור של 29% בשנה, כשהשווקים בארה"ב ובאירופה עתידים לצמוח ב-5.7% ו-7.9% בלבד בהתאמה.

    ליאנג גואנג, אדריכל בן 29 מבייג'ין, מספר שמה שגרם לו להתחיל להשתמש במוצרי טיפוח זה פרסומת טלוויזיה שראה בהשתתפות שחקן הונג קונגי ידוע. "אני חושב שבכל מה שקשור במרדף אחר יופי ואסתטיקה, אין שום הבדל בין שני המינים", אומר ליאנג ומצביע על קרם הלחות שרכש לאחרונה, "אמנם התחליב הזה, ששילמתי עליו בערך 42 דולר, לא יעזור לי למצוא בת-זוג או לגרום לבוס שלי להעריך אותי יותר, אבל כשאני קם בבוקר ומשתמש בו, אני מתמלא מיד בבטחון עצמי ושמחת חיים שמלווים אותי לאורך כל שעות היום".

    הנשיאה של אחת מחברות הקוסמטיקה האיטלקיות הידועות בעולם אומרת כי 50% מהנשים הסיניות רוכשות מוצרים לבעליהן או בני זוגן. "זו בהחלט הפתעה נעימה. בתור מישהי שבאה מאיטליה אני רגילה לזה שהגברים האיטלקיים בד"כ קונים בעצמם את מוצרי הטיפוח שלהם. ממש הדהים אותי לגלות שהגברים הסינים יכולים בקלות כזו להשתמש במוצרים שנשותיהם קונות בשבילם."