ג'ילי הסינית רוכשת את וולוו

מאת: China Radio International, תרגום: סי סיאוצ'י, קובי לוי
  • קבוצת האחזקות ג'ילי (Geely) בע"מ ממחוז גֶ'ה-גְ'יָאנְג שבמזרח סין וחברת המכוניות האמריקנית פורד חתמו ב-28 במארס בגטבורג שבשוודיה על חוזה לרכישת יתרת מניות. בכך זכתה ג'ילי ב-100% מהמניות והנכסים הקשורים לחברת המכוניות וולוו. מחיר הרכישה ששילמה קבוצת ג'ילי הסתכם בכ-1.8 מיליארד דולר, ובכך שברה שיא רכישה של נכסיה המלאים של חברת מכוניות בידי חברה סינית.

    מנכ"ל קבוצת גי'לי ומנכ"ל הכספים בפורד לוחצים ידיים אחר החתימה על החוזה

    לי שוּפוּ, מנכ"ל קבוצת ג'ילי, ולואיס בות', מנכ"ל כספים בפורד, חתמו על החוזה במטה וולוו שבגטבורג ב-28 במארס אחר הצהרים זמן מקומי. בות' אמר בטקס החתימה: "היום הוא יום בעל משמעות בלתי רגילה בשביל פורד וג'ילי, ובמיוחד בשביל וולוו. חברת פורד חתמה על ההסכם הסופי למכירת וולוו עם קבוצת האחזקות ג'ילי ממחוז ג'ה-ג'יאנג שבסין."

    לי שופו, אמר בטקס החתימה על החוזה כי בתור שוק המכוניות הגדול בעולם, סין עתידה להפוך לשוק המקומי השני בגודלו בעולם של מכוניות פרטיות מתוצרת וולוו, ולוולוו פוטנציאל שוק אדיר במדינה כמו סין המתפתחת בקצב מסחרר. לי הוסיף ואמר: "כחברת רכב בעלת מסורת צפון אירופית מובהקת, מטות הניהול והמחקר והפיתוח של וולוו יישארו בגטבורג, והם ימשיכו להיות מנוהלים על ידי הדרג המנהל של וולוו כדי לקדם את הפיתוח החופשי והעצמאי של החברה."

    סגנית ראש ממשלת שוודיה ושרת התעשייה והאנרגיה מוד אולופסון ושר התעשייה וטכנולוגיית המידע של סין לי יי-ג'ונג נכחו בטקס החתימה.

    על פי התכנית שפרסמה קבוצת ג'ילי טרם החתימה, אחרי השלמת הרכישה תפתח החברה בבייג'ין או בטיינג'ין מפעל חדש שייצר עד 300 אלף מכוניות בשנה. וכך כמעט יכפיל את יכולת הייצור השנתית של וולוו בעולם. ג'ילי מתכננת לנצל את פוטנציאל הצרכנות של השוק הסיני ואת עלות העבודה הנמוכה במטרה להפוך את החברה לרווחית עוד לפני שנת 2011.