בנקים וענקיות אינטרנט בראש רשימת המותגים המובילים בסין

מאת: Xinhua News Agency , תרגום: יאנג יאנג, עריכה: אופיר דור
  •  מרבית רשימת עשרת המותגים הסינים המובילים בסין בשנת 2017 מורכבת מבנקים בבעלות המדינה וענקיות אינטרנט. כך על פי דו"ח של Brand Finance, חברת ייעוץ הפועלת בבריטניה.

    בנק התעשייה והמסחר של סין (ICBC), אחד מחמשת גופי הבנקאות הגדולים בסין, מוביל את הרשימה עם ערך מותג של כ-47.8 מיליארד דולר. הבנק מדורג במקום ה-10 ברשימת המותגים המובילים בעולם. אחריו ברשימה הסינית נמצאת חברת התקשורת צ’ינה מובייל.

    עליבאבא, חברת המסחר האלקטרוני המובילה בסין, זוכה לתואר המותג המוביל בקרב חברות האינטרנט הסיניות.  הערך של המותג שלה עלה ב-48.5% בשנה האחרונה והגיע ל-34.8 מיליארד דולר.

    חברת הטכנולוגיה טנסנט מדורגת במקום ה-10 ברשימת המותגים הסינית עם ערך מותג של 22.3 מיליארד דולר. הדו”ח של Brand Finance מדרג את 500 המותגים המובילים בעולם.

    לעומת התקופה המקבילה אשתקד טנסנט, המפתחת את אפליקצית המסרים המיידיים הפופולרית ביותר בסין וויצ’ט, עלתה יותר מ-100 מקומות בדירוג העולמי עם זינוק 13.1 מיליארד דולר בערך המותג.

    לעומת זאת, באידו רשמה ירידה של 50 מקומות בדירוג העולמי.

    המותג המוביל בעולם הוא של חברת גוגל שמובילה על אפל בזכות נכסים בלתי מוחשיים בשווי של כ-109.7 מיליארד דולר.